|
|
A Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és
Gimnázium
küldetés-nyilatkozata
(oktatási-nevelési tevékenységének alapelvei)
-
A Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium fő
céljai:
-
a korszerű, az életkornak megfelelő mennyiségű és mélységű
szaktárgyi ismeretanyag elsajátíttatása a tanulókkal
(irányadó
dokumentumok: NAT, kerettanterv, helyi tantervek);
-
a tagozatok tantervi követelményeinek teljesítése;
-
személyre szabott vagy a csoportszinthez igazított tanórai
és
tanórán kívüli foglalkozás a tehetség és érdeklődés szerint
különböző gyerekekkel vagy gyerekcsoportokkal;
-
az alapkészségek és a kreativitás fejlesztése a tanulókban;
-
a teljesítőképes tudás elsajátításához szükséges tanulási
technikák megismertetése a diákokkal;
-
felkészítés a magasabb iskolafokokon való helytállásra, a
továbbtanulásra (felső tagozat, középiskola, felsőoktatás);
-
a reális önismeret kialakítása, a türelemre és megértésre
nevelés, a vitakészség fejlesztése;
-
az erkölcsi értékek tiszteletének, a segítőkészségnek, a
szociális-közösségi problémák iránti érzékenységnek a
fejlesztése;
-
az igényes, tartalmas szórakozás, kikapcsolódás iránti igény
felkeltése a tanulókban a tanítási időn kívüli iskolai,
illetve az
iskolán kívüli szervezett szabadidős programok segítségével;
-
az egészséges életmódra, rendszeres és kiegyensúlyozott
életvitelre nevelés;
-
a beilleszkedési vagy tanulási problémákkal küzdő, illetve
szociálisan hátrányos helyzetű, tanulók segítése,
támogatása,
szükség esetén a szakszerű kezelés megszervezése.
-
Kiemelt feladatunk a pedagógusok módszertani továbbképzésének
szervezése és lebonyolítása.
-
Aktív szerepet vállalunk a Fővárosi Pedagógiai Intézet
pedagógus-továbbképző, valamint a mérés-értékelés
feladatkörével
összefüggő tevékenységében.
-
Bemutatóórákat és egyéb továbbképző foglalkozásokat tartunk
a
vidéki és külföldi pedagógusok számára is.
-
Folyamatosan fenntartjuk a magas szintű oktatási tevékenység
személyi feltételeit.
-
Lehetőségeinkhez mérten megteremtjük a magas színvonalú munka
tárgyi feltételeit. Épületünket, annak berendezését a
kiegyensúlyozott, nyugodt, színvonalas munka környezeti
követelményei szerint alakítjuk.
-
Törekszünk arra, hogy adminisztratív tevékenységünk, valamint
tanügyi dokumentumaink rendezettségükkel, a hiánytalanságukkal és
pontosságukkal szolgálják a tartalmi munkát.
-
A nevelőtestület önmagára nézve kötelezően betartandó
követelménynek tekinti a személyes példaadást:
-
az önmagával szembeni szakmai igényesség terén;
-
a munkafegyelem terén;
-
az etikus magatartás terén;
-
az egymás közötti, valamint a tanulókhoz, a szülőkhöz és a
más
iskolák minket látogató pedagógusaihoz fűződő kapcsolatban
(a
türelemre, megértésre törekvés, a tisztelet, a
segítőkészség, a
kölcsönös bizalom és a felelősségvállalás alapján).
-
Tiszteljük és ápoljuk az intézményünk hagyományait.
-
Minden rendelkezésünkre álló eszközzel segítjük a pályakezdő és
az aktív pályájuk végéhez közeledő pedagógustársainkat.
-
Korrekt, feszültségmentes kapcsolatra törekszünk a fenntartóval,
a szakminisztériummal és intézményeivel.
-
A napi politikát távol tartjuk az intézményünktől.
-
Korrekt, kiegyensúlyozott kapcsolatot tartunk a történelmi
egyházakkal, az alapítványainkkal és a kulturális-tudományos
feladatokat ellátó intézményekkel, civil szervezetekkel.
|
|
|
|